zondag 23 september 2012

Appelflap met kaneel en honing



Benodigdheden:

5 bladerdeegplakjes
3 zoetzure appels
2 gevulde eetlepels rozijnen
1 eetlepel (naar smaak) honing
snufje ( naar smaak) kaneel
ei

Bereidingswijze:

Schil de appels en snijd ze in partjes. Verwijder het klokhuis en snijd de partjes in kleine stukjes.
Meng de stukjes appel, honing, kaneel en rozijnen goed door elkaar.
Schep op elk plakje bladerdeeg een hoopje van dit mengsel.
Maak de randen van elk plakje bladerdeeg vochtig en vouw ze dicht.
Met een vork druk je de randen goed aan.
Bestrijk de appelflappen met het losgeklopte ei.
Bak de appelflappen in ongeveer 15 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden totdat ze goudbruin zijn.
Bestrooi de appelflappen met wat kaneel.

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Hennie zei

Wat leuk dat je ook een ensaid opleiding volgt!
Hoever ben je al?
Groetjes, Hennie

Unknown zei

Hoi Hennie,

Ik volg sinds 2009 de ensaid opleiding. Ik heb wel enige vertraging opgelopen door de komst van mijn 2 engeltjes. Ik doe het nu lekker in mijn eigen tempo. Volg je ook de ensaid opleiding? Lieve groeten, mamakeuze.